Artikkeleita

Parhailta oppimassa

Nykyisin Tetriksen saloja ei tarvitse keksiä itse, vaan pelivideot ja turnaukset tarjoavat hyvän kanavan oppia muiden pelaamisesta. Videoita katsoessa oppii jo hyvin paljon järkevästä pelitavasta, mikä onkin hyvä tapa oppia erilaisia kikkoja ja taktiikoita. Videon välityksellä ei kuitenkaan usein pysty seuraamaan miten pelaaja käsittelee ohjainta tai ajattelee pelitilanteesta, vaikka olisikin selostusta. Tämän takia tähän on … Jatka lukemista Parhailta oppimassa

Teoriaa ja taulukoita

Tässä artikkelissa seuraavat aiheet: Tetriksen pisteytys Tasojen rivimäärät Teoreettiset maksimipistemäärät Tasojen nopeudet Tetriksen pisteytys NES Tetriksessä saa pisteitä sen mukaan mitä tasoa pelataan ja sorrutetaanko 1, 2 vai 3 riviä vai kokonainen tetris (4 riviä). Huomaa, että on valtava ero yhden rivin ja tetriksen sorruttamisella - tetriksestä saa 30 kertaa enemmän pisteitä kuin yhden rivin … Jatka lukemista Teoriaa ja taulukoita

DAS

DAS (delayed auto shift) eli palikoiden automaattinen sivuttaissiirtyminen on yksi merkittävimmistä eroista NES Tetriksen NTSC- ja PAL-versioiden välillä. PAL-version parempi DAS ja sen tehokas hallinta tekee mahdolliseksi pelata PAL-Tetristä jopa odottamattoman pitkälle ja paremmin, koska palikat on helpompi siirtää pelialueen laidoille. DASin toimintaan kannattaa perehtyä viimeistään sitten, kun haluaa pelata hyvin tasolta 16 eteenpäin. Tehokkaalla … Jatka lukemista DAS

Klassinen Tetris

Suomen kuvalehden lukijat - asiaa hypernäpyttelystä tämän artikkelin loppupuolella kohdassa Selviytyminen nopeilla tasoilla! 8-bittisen Nintendon (Nintendo Entertainment System eli NES) Tetriksen kohdalla määrittelyä ”klassinen” voidaan pitää oikeutettuna. Erään määritelmän mukaan sana klassinen tarkoittaa ajatonta, mestarillista ja arvoltaan kestävää. Vaikka Tetriksestä on tehty erilaisia versioita ennen ja jälkeen Nintendon, on juurikin tämä versio monille se rakkain. … Jatka lukemista Klassinen Tetris